Zašto polirati novi automobil pre nanošenja keramičke zaštite?

Written by

Nemanja Puhalo

Published on

septembar 8, 2025
Nazad
Troslojno Poliranje

Kupovina novog automobila je poseban trenutak. Sjaj, miris novog, osećaj da vozite nešto što niko pre vas nije koristio, sve to ostavlja utisak savršenstva. Ali postoji detalj koji mnogi vlasnici previdi: nov automobil nije uvek u savršenom stanju kada izađe iz salona.

Iako izgleda besprekoran na prvi pogled, lak na novim automobilima vrlo često krije sitne nepravilnosti koje se najbolje vide na suncu ili direktnom svetlo. Takođe, one kasnije mogu da utiču na izgled i trajnost keramičke zaštite. Upravo zato se i na potpuno novim vozilima preporučuje poliranje pre nanošenja keramičke zaštite.

Kako izgleda put automobila od fabrike do salona?

Da bi automobil stigao do vas, on prolazi kroz čitav niz koraka: transport iz fabrike, stajanje na skladištima i konačno pripremu u auto-salonu. Tokom tog procesa vozilo se prekriva belim zaštitnim folijama kako bi se lak očuvao od spoljnih uticaja.

U salonu se folije skidaju i obavlja se proces tzv. dekonzervacije. Međutim, tu često nastaje problem: radnici neretko koriste brze i grube metode pranja i čišćenja, bez posebne pažnje. Rezultat? Na laku ostaju mikro ogrebotine i hologrami, a ponekad i tragovi lepka od zaštitne folije.

Zašto je poliranje neophodno?

Čak i kada govorimo o potpuno novom automobilu, jednoslojno poliranje je ključan korak pre nanošenja keramičke zaštite.

Razlozi su jasni:

  • Uklanjanje mikro ogrebotina i holograma: sitni tragovi koji nastaju tokom dekonzervacije narušavaju sjaj i dubinu boje.
  • Skidanje ostataka lepka i nečistoća, da bi površina bila potpuno čista i glatka.
  • Priprema laka za vezivanje sa zaštitom: keramička zaštita se ne “lepi” mehanički, već se hemijski povezuje sa površinom. Ako između ostanu tragovi nečistoće ili ogrebotine, zaštita neće trajati onoliko koliko bi trebalo.

Kako izgleda proces pripreme novog automobila?

  1. Detaljno pranje eksterijera: uklanja se sva površinska prljavština, prašina i ostaci transportnih folija.
  2. Skidanje lepka i drugih kontaminacija: specijalnim sredstvima uklanjaju se lepljivi tragovi sa karoserije.
  3. Jednoslojno poliranje: pomoću mašine i finih polir past i sunđera uklanjaju se mikro ogrebotine i hologrami.
  4. Hemijska neutralizacija površine: obavezni korak pre nanošenja keramike, jer samo tako zaštita može da se optimalno poveže sa lakom.

Nakon toga, automobil je spreman za nanošenje keramičke zaštite, koja zaključava sjaj i obezbeđuje dugoročnu zaštitu.

Prednosti keramičke zaštite na novom automobilu

Kada se keramička zaštita nanese na pravilno pripremljen lak, vlasnik dobija:

  • Do 50% manje prljanja: zahvaljujući hidrofobnom efektu.
  • Lakše i brže pranje i sušenje: voda i prljavština skliznu sa površine.
  • Dugotrajniji sjaj: boja izgleda dublje i življe.
  • Zaštitu od UV zraka, hemikalija i vremenskih uticaja.
Keramicka Zastita

Zaključak

Novi automobil ne znači i savršen automobil. Sitne nepravilnosti koje nastaju tokom transporta i dekonzervacije često zahtevaju dodatnu pažnju. Jednoslojno poliranje pre nanošenja keramičke zaštite je najbolji način da obezbedite da vaš automobil izgleda besprekorno i da zaštita traje maksimalno dugo.

Ako ste kupili novi automobil i želite da ga zaštitite od prvog dana, pozovite nas i zakažite termin. Naš tim će se pobrinuti da vaš automobil ostane u top formi dugi niz godina.

YouTube video